Jobba hos oss

Hotel Lorensberg är ett familjeägt och trestjärnigt hotell som ligger i centrala Göteborg nära till Svenska Mässan, Avenyn, Heden och Liseberg. Hotellet har 110 rum fördelat på 5 våningar. Vår vision är att få gästerna att känna sig hemma i samma ögonblick som de stiger in genom entrédörrarna. Just nu söker vi en receptionist som kan tänka sig att arbeta timmar vid behov.

Receptionist – timmar vid behov

Vi söker dig som är glad, lyhörd, stresstålig och intresserad av att tillgodose andra människors behov och förväntningar. I vår reception arbetar vi tillsammans, möter våra gäster med ett leende, och är dem behjälpliga med bland annat taxi-, restaurang- och aktivitetsbokningar. Receptionsarbetet innebär dessutom att obehindrat använda svenska och engelska i tal och skrift, göra bokningar och administrera dessa via telefon, mail samt bokningssystem. Vi ser gärna att du är över 20 år och att du kan tänka dig att arbeta dag- och kvällstid, både vardagar och helger. Vi är en rökfri arbetsplats och vi tillämpar avtalsenlig lön.

Tjänsten är en anställning på enstaka dagar/timmar vid behov med start någon gång under februari eller mars 2020.

Varmt välkommen att maila ditt CV samt personligt brev till info@hotel-lorensberg.se och berätta varför just du skulle passa in i receptionen på Hotel Lorensberg.

 

Vi tar gärna emot spontanansökningar löpande under året. Förändringar i personalstyrkan kan göra att vi ibland söker tjänster med kort varsel, inom alla avdelningar. Välkommen med din spontanansökan per e-post till info@hotel-lorensberg.se

 

Reception